Szary kolor palety
Szary kolor palety będący skutkiem naturalnego procesu starzenia się drewna nie wpływa ujemnie na jej właściwości.
Nirozpoznawalny bądź uszkodzony wspornik
Dopuszcza się palety z nierozpoznawalnym bądź uszkodzonym oznaczeniem wspornika, o ile analogiczny wspornik z drugiej strony oznaczony jest w sposób prawidłowy i rozpoznawalny.
Odłupane deski skrajne
Dopuszcza się do użytku palety posiadające odłupania desek skrajnych, o ile głębokość odłupania nie przekracza 2 cm i nie jest widoczny więcej niż 1 gwóźdź.
Paleta z pękniętymi deskami
Dopuszcza się używanie palet, których deski są pęknięte, o ile krawędzie pęknięcia nie rozchodzą się (pęknięcie może być na całej długości deski).
Palety po naprawie
Dopuszcza się do obrotu palety po naprawie, o ile ta naprawa potwierdzona jest gwoździem certyfikującym. Elementy drewniane użyte do naprawy muszą być nowe i przejść obowiązkową obróbkę termiczną.
Pęknięte wsporniki
Dopuszcza się do użytku palety, które posiadają pęknięcia wsporników, o ile nie jest widoczny żaden gwóźdź.
Palety z obliną, bez kory
Dopuszcza się stosowanie palet posiadających niewielką oblinę, bez kory, jak na zdjęciu.
Wsporniki
Wymieniony wspornik środkowy nie będzie nosił wypalonych oznaczeń, a jedynie wbity gwóźdź naprawczy. Wspornik prawy będzie miał logo EUR w owalu z czarną kropką. Wspornik lewy będzie miał oznaczenie EPAL w owalu z kropką (także dla naprawianych palet kolejowych, np. CD, MAV itd.)
Pęknięcia wzdłużnic
Dopuszcza się stosowanie palet, które posiadają pęknięcia wzdłużnic (środkowej i bocznych) pod warunkiem, że nadal całą swoją powierzchnią opierają się na przyległych wspornikach.
Sprzedajemy nowe i używane palety, europalety oraz palety przemysłowe w wielu rozmiarach.
Łódź i województwo łódzkie - transport gratis*.